lørdag 2. april 2011

TUTORIAL: Trifold med midt-panel

Ja, da var det dags for en ny og koselig tutorial her inne i Avisa, og den heldige denne gangen er meg: Laila! :) Jeg skal presentere min aller første tutorial - så hold ut med meg :)
Så, trifold med midtpanel - veldig enkelt og veldig lekkert. For alle dere som er kjent med det vanlige trifold-kortet så vil dette bli en lek.

Først trenger du en kartong bit som måler 7"x12". Derretter merker du slike jeg har gjort på biten over: Score/merk ved 2", 4", 8" og 10". 1,5" inn på hver langside skjærer du mellom 2" og 10" (langs de hvite strekene på mitt ark)

Når du har skjært langs linjene bretter du likt som jeg har gjort her.

Deretter kan du begynne å pynte med ark etter ditt egen valg; det midtre panelet vil være rett imot deg når kortet står.

ferdig med ark på alle panelene

stående :)


med pynt, ferdig til å gis bort






Jeg har brukt Raven Black bazzill, noen smårester, samt det røde sommerfugl-arket fra DCWV's Mariposa-stack. Det er kvistpunch fra Martha Stewart; winder-branch. 
Blomstene er Valmue, helleborus og roser fra Wild Orchid Crafts, halvperler fra Kort og Godt,  ricrac-bånd fra Stoff&Stil, og en tekst fra internett: "Just living is not enough - one must have sunshine, freedom and a little flower"

Jeg håper tutorialen var lærerik, og velformulert ikke minst, og jeg håper dere vil legge inn en link i en kommentar om dere velger å prøve dere på denne! 
Takk for meg, og for oppmerksomheten ^_^









4 kommentarer:

Turid sa...

Tusen takk for inspirasjon! Jeg har jo laget lignende, men jeg tror likevel denne må prøves :)
God helg!

Hilsen Turid :)

Laila sa...

så flott! det er godt å høre, jeg syntes disse er veldig fine ^_^

yanmaneee sa...

lebron 17
hermes belts
golden goose sneakers
kyrie 6
supreme clothing
adidas stan smith women
nike kd 12
retro jordans
air jordan
christian louboutin outlet

Unknown sa...

h2s86o0i21 q6b55a3o12 k7s79h0s40 k9a12j4p42 e8t21i2b96 y5g17a3g26