fredag 10. juni 2011

Prentasjon av en scrapper - Jeanette

Når jeg rusler rundt i scrappeverden oppdager jeg stadig nye ting og nye scrappere. Det er en stund siden jeg oppdaget Jeanette Tinholt. Hun lager så mange lekre kort og jeg hadde veldig lyst til at flere skal se det hun lager. Derfor kommer det her en liten presentasjon av henne og hennes scrapperier...


Litt om meg selv:
Navnet er Jeanette Tinholt og jeg er 34 år. Mamma til Nicolai på 11 år og Madeleine på snart 8 år. Jeg er også så heldig å være ste-mamma til Sara på 9 år og Marius på 12 år. Min samboer heter Ole Jørgen, og er selvfølgelig verdens beste kjæreste;-) Vi bor i Nittedal, Halden og Oslo.
Jeg har vel i grunn alltid likt å holde på med kreative ting, og mitt aller første møte med stempler fikk jeg i 2000, da jeg var på et kurs hos Bikuben. Jeg synes det var veldig gøy den gangen også, men med små barn ble det ikke så mye tid til å sitte å stemple/lage kort. I 2008 fant jeg frem stemplene mine igjen, og fra da har jeg vært helt hektet. Vi pusset opp leiligheten vår i Nittedal i 2009, og da fikk vi laget et eget hobbyrom/kontor, noe som gjør det så mye enklere å holde på med denne fantastiske hobbyen.

Hva liker jeg å lage:
Jeg liker først og fremst å lage kort, tror det handler mye om at jeg forhåpentligvis kan glede noen med kortene jeg lager. Også finnes det jo så ufattelig mange anledninger til å lage kort. Jeg har ofte tenkt at jeg også burde begynne å lage scrapbøker, men foreløpig har det blitt med tanken. Men jeg synes det er veldig gøy å prøve meg på ulike bretteteknikker som finnes rundt omkring på alle de fine bloggene der ute.

Hvilke teknikker liker jeg:
Jeg blir bare mer og mer glad i tusjene mine, altså ProMarker og Copics tusjer. Det er utrolig hva man kan få til av skygger og spennende fargekombinasjoner med disse tusjene. Jeg har også alle fargene til Distress Ink reinkers, men dessverre så får jeg ikke denne teknikken helt til. Kan nok også ha noe med at jeg synes det tar så mye lenger tid å fargelegge med Distress, men når jeg ser på nettet og alle de som lager de mest fantastiske kortene med disse fargene, så skulle jeg tatt meg selv i skinnet og øvd litt mer på også denne teknikken. Men det er aldri for sent:-)

Hvordan er stilen min:
Jeg er nok veldig typisk "less is more". Jeg liker å bruke lag på lag med papirer, men klarer ikke å overfylle kortene med en hel masse pynt. Men jeg må alltid ha med blomster og perler:-). Jeg tror også jeg liker de søte stemplene, og koser meg når jeg kan lage litt romantiske kort i duse rosa farger. Rosa er min absolutt favoritt farge som jeg også bruker mye på kortene mine.

Hvor får jeg inspirasjon fra:
Jeg surfer mye rundt på nettet, og det er uten tvil der jeg henter veldig mye av min inspirasjon fra. Jeg leser også en del blader og magasiner om kortlaging. I utgangspunktet har jeg aldri tenkt på meg selv som så veldig kreativ, men jeg innser vel at jeg må ha noen kreative sider i meg, ellers vil det nok være vanskelig å holde på med denne hobbyen;-)

Klem fra Jeanette



Jeg har kikket endel rund i bloggen til Jeanette og dette kortet er en av mine favoritter:


Her er litt mer av det flotte Jeanette lager:



Vil du ser mer, ta en tur i bloggen hennes.


Har du forslag til en scrapper vi bør se nærmere på så send oss en mail.

Klemmer fra Merethe